Haber

Afganistan’da ailelerin “tedavi” düşüncesiyle afyon verdiği çocuklar ölüm tehlikesiyle karşı karşıya

Afganistan’da ailelerin “iyileşeceği” düşüncesiyle bilinçsizce afyon verdiği çocuklar hayatını kaybediyor.

TOLO News’in haberine nazaran, Uruzgan vilayetindeki sıhhat yetkilileri, ülkede afyonun bilinçsizce hastalanan çocuklara verildiğine dikkati çekti.

Kimi ailelerin “hastalığını iyileştireceği” fikriyle çocuklarına afyon verdiğini lisana getiren yetkililer, vaktinde hastaneye getirilmeyen çocukların hayatını kaybettiğini belirtti.

Doktor Rahmetullah Kamran, “Eğer zamanında gelirlerse, yardım edebiliyoruz ancak zaman geçtikten sonra çocuklar yaşamlarını yitiriyor.” dedi.

Bazı aileler ise afyonun ziyanlı olduğunu bilmediklerini söz etti.

3 yaşındaki çocuğunun öksürüğünün geçmesi için ona afyon veren baba Allah Dad, “Çocuğum çok hastaydı, çok iyi durumda değildi. Gece de hastaneye getirdim.” biçiminde konuştu.

Dad, çocuğunun şu anda Uruzgan’ın merkez ilçesi Tarinkut’ta bulunan hastanede tedavi altında olduğunu söyledi.

Bir öbür baba Sıddıkullah da “Ben de defalarca afyon kullandım. Bu, çocuklarımıza verdiğimiz çok zararlı bir madde.” dedi.

Tarinkut Hastanesi yetkililerine nazaran, son bir yılda “tedavi amaçlı” bilinçsizce afyon verilen 500 civarında çocuk hastaneye getirildi.

Yetkililer, kaç çocuğun ömrünü yitirdiğini ise açıklamadı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara evden eve nakliyat
Başa dön tuşu