Renault’un 2024 satış hacmi hibritlerin yardımıyla %1,3 arttı

Foreks – Fransız otomobil üreticisi Renault, 2024 yılında satışların %1,3 oranında arttığını ve yeni lansmanların etkisiyle güçlü bir dördüncü çeyreğin yılın başındaki zayıf talebi dengelemeye yardımcı olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, küresel otomobil sektörü, tüketicilerin yeni araçlara olan iştahını azaltan enflasyon ve Çin’deki üretim fazlasının pazarı doldurmasıyla zorlu bir yıl geçirirken, satış büyümesi 2023 yılında kaydedilen %9’luk artıştan keskin bir şekilde yavaşladı.
Ağırlıklı olarak Avrupa’da satış yapan Renault ise 2,26 milyon araç sattığını açıkladı. Hibrit ve elektrikli araçların artan payının dördüncü çeyrekte satışlarını %6,1 oranında artırmasına yardımcı olduğunu söyledi.
Genel olarak, grubun Avrupa satışlarının %9’unu elektrikli araçlar oluştururken, bu oran dördüncü çeyrekte %12’ye yükseldi.
Renault markasının CEO’su Fabrice Cambolive gazetecilere verdiği demeçte, grup satışlarının üçte ikisinden fazlasını oluşturan Renault markası için, elektrikli araçların dördüncü çeyrekte Avrupa hacminin %16’sını oluşturduğunu söyledi. Renault’nun bu yılki satışlarının neredeyse %20’sinin karbon emisyonlarına ilişkin zorlu yeni Avrupa hedeflerine uymak için elektrikli araçlar olması gerekecek.